-
Expres
sen.se" href="http://club.shavingsweetstrippedsuperheroine.com/feed//fi/odmeny-aktivnym-u-ivatelom-t42633.html" />
-
Expres
sen.se
-
Expres
sen.seNy era? Nej, i kväll får vi se samma gamla England
Här är säsongens floppvärvningar
En hälsodiagnos på engelska målvakter
De blev vinnare och förlorare på deadline day
Här är sommarens fyndvärvningar i Premier League
Ferguson stuvade in Berbatov under en filt i baksätet
City förlorar - då hånskrattar resten av England
Chelsea dominerar, Rooney målar och Spurs går på en mina
Arsenals seger visar att de menar allvar
Statistik-extra inför helgens matcher
Det finns inga kategorier för den här bloggen
16.00: Följ partiledardebatten live!
Dömd som frisk - men Mijailovic lever som sjuk i fängelset
Styrketräning stärker ditt immunförsvar
Så tror panelen om helgens stryktips
Skadeproblem oroar Manchester United
Ljumskproblem för Linköpingsstjärnan
Jennifer Grey är tillbaka på dansgolvet
6-0, 6-0, 6-0. Det skulle ha kunnat vara siffrorna från första omgångarna av US Open i tennis, men det är det inte.
Det är tre av matcherna i helgens omgång och jag är inte överdrivet tillfreds.
Så länge underdogen vinner, som Newcastle i eftermiddag, kan jag se mellan fingrarna. Då tycker de flesta att det är charmigt (dessutom innebar ju det att Joey Bartons förskräckliga mustasch, tack och lov, nu är ett minne blott).
Visst är det kul med målfester, vi älskar att se mål i massor, men jag känner samtidigt att klyftan mellan topp och botten blivit lite väl stor.
Jag vet att Manchester United vann stort, väldigt stort, ibland på 90-talet, men skillnaden var att då var det ett lag i ligan, möjligen även Arsenal, som kunde vinna så här stort.
Nu känns det teoretiskt som att alla sju förmodade topplagen skulle kunna köra över Wigan med 6-0. Manchester City kan göra det, Liverpool kan göra det, Tottenham kan, bevisligen, göra det.
Chelseas blanka setvinster, 6-0, 6-0...nej, det är för stora siffror för att det ska vara bra i längden.
Jag vill ha spänning och dramatik. Som Fulham-Manchester United i går.
Premier League har kanske blivit som La Liga var förra året? En exklusiv skara lag (i La Liga är de bara två) som springer ifrån övriga och medför att endast toppmatcherna avgör ligan.
Jag trodde inte att jag skulle få skriva det här men:
Jag hoppas att vi slipper dessa målfester i fortsättningen.
Missa inte! I morgon, tisdag, presenterar jag "Veckans lag" i bloggen. Det är fritt fram att redan nu diskutera vem/vilka som bör vara med.
Min kollega på nattredaktionen Per Gut, stor Liverpool-anhängare för övrigt, mejlar dessa rader:
"Efter alla 6–0-matcher tänkte jag bara flika in att tre av målvakterna i de fyra smällarna har en gemensam nämnare.
Scott Carson (Chelsea–West Bromwich 6–0),
Chris Kirkland (Wigan–Chelsea 0–6)
Brad Friedel (Newcastle–Aston Villa 6–0)
...är alla gamla Liverpool-målvakter.
Hur gick det då för David James i Bristol City kanske du undrar? 3–3 mot Barnsley."
Jag skrev om Newcastles galaföreställning i går mot Aston Villa redan i går så vill du läsa det får du scrolla ned.
Här är spelarbetygen från matchen:
Newcastle: Harper 7 - Perch 7, Williamson 7, Coloccini 7, Enrique 8 - Gutierrez 7, Smith 7, Barton 8, Routledge 7 - Nolan 9 - Carroll 9.
Abytare: Ameobi -, Xisco -, R Taylor -.
Aston Villa: Friedel 5 - L Young 4, Dunne 4, Clark 4, Warnock 5 - Albrighton 5, Ireland 4, Petrov 5, Downing 5 - A Young 6, Carew 4.
Avbytare: Beyé -, Reo-Coker -, Heskey -.
Och då kan vi gå över på något stabilare målvaktsinsatser. Jag hyllade Jussi Jaaskelainen i går, men vassast i helgen var nog ändå Ben Foster.
zClub Shavingsweetstrippedsuperheroine Fi Odmeny Aktivnym U Ivatelom T42633 Shaving Sweet Stripped Super Heroine Kalle Karlsson
-
Expres
sen.sex l Heroine Shaving Heroine
rClub Shavingsweetstrippedsuperheroine Fi Odmeny Aktivnym U Ivatelom T42633 Shaving Sweet Stripped Super Heroine Kalle Karlsson
-
Expres
sen.see Shaving Super